Pages

Saturday 2 July 2011

Kenapa Israel Selalu Menghalang Misi Gaza ?

ATHENS: Aktivis misi kemanusiaan ke Gaza menegaskan bukti yang menunjukkan pasukan perisikan Israel dalang dalam beberapa kemalangan membabitkan flotila itu semakin bertambah. 

Dua kapal yang "disabotaj" dan siri halangan birokratik menghalang konvoi terbabit daripada belayar dari Greece untuk mencabar sekatan laut di Semenanjung Gaza dan aktivis mendakwa ia angkara Mossad.



 Petikan dari Berita Harian



  '' Entah la kenapa Israel selalu menyekat misi bantuan Gaza. Sudah la menjajah negara Afganistan, menyerang Gaza. Apalah salah penduduk-penduduk di afganistan yang majoritinya adalah umat Islam. Bantuan dari Malaysia kepada Gaza pun berkali-kali disekat. Tiada langsung tindakan yang sepatutnya dilaksana kan keatas Israel.



  Semakin lama dunia berputar, semakin tinggi peristiwa peperangan. Entah lah, bila harta dunia direbut-rebut, maka ada yang sanggup menjajah, membunuh manusia. Zalim. sungguh zalim. Di dunia mereka mampu mengenggam kekayaan harta , tetapi di akhirat nanti kosong semuanya. Kosong..



  Kenapa Israel Selalu menghalang misi gaza ? itu bukan suatu jawapan dari aku , tapi pertanyaan yang selalu membingungkan rasa hati.. kasihanilah sesiapa pun , mereka juga manusia seperti kita...

4 comments:

  1. Ya...Manusia Yang MemPuNYai HAti.....

    LAkNaT Lah IsRael.....

    ReplyDelete
  2. fuhh, diowang bkn manusia kot yahudi tu kan kan....

    ReplyDelete
  3. semoga Allah melindungi rakyat Gaza .. amin .

    ReplyDelete
  4. nora , itulah . bila duit melindungi titik titik murni seseorang ... :(

    ReplyDelete

Komen lah dengan tenang , dengan hati yang terbuka kerana setiap kata-kata dari anda akan menjadi suatu tatapan saya hingga ke akhir hayat.